Fizik

Oyun içindeki bir obje, inandırıcı fiziksel davranışlara sahip olmak için, doğru şekilde hızlanmak – çarpışmalar, yer çekimi ve diğer kuvvetlerden etkilenmek zorundadır. Unity gömme fizik motoru size fiziksel simülasyonla kendi başa çıkan bileşenler sunar. Birkaç parametre ayarıyla pasif gerçekçilikle hareket eden (çarpışmalar düşme ve devrilmeler sayesinde hareket ettirilecekler fakat kendi başlarına harekete başlamayacakdır) objeler yaratabilirsiniz. Fiziği scriptten kontrol ederek objeye bir aracın, makinenin hatta bir parça kumaşın dinamikliğini bile verebilirsiniz. Bu bölüm; Unity içinde temel fizik bileşenlerine genel bakış ve daha fazla bilgi içeren linkler vermektedir.

Not: Unity’de aslında iki ayrı fizik makinesi vardır: biri 3D fiziktir ve diğeri 2D fizik içindir. Ana konseptler iki motor için de benzerdir (3D içindeki ekstra boyut hariç) lakin değişik bileşenler kullanılarak uygulanırlar. Örneğin; 3D fizik için Rigidbody bileşeni mevcutken 2D fizik için benzer Rigidbody 2D bileşeni vardır.

İlgili eğitimler: Fizik, Fizik En Başarılı Pratikler

Hata ayıklama, ipuçları ve püf noktalar için için Bilgi Tabanı Fizik bölümüne bakınız.

*/